Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Warszawa

Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Warszawa

Twoje prawa w podróży

Increase Normal Decrease
Prześlij innym
opublikowano: Czwartek, 08 Sierpnia 2019 - 15:29, kgano

Opóźnienia, odwołania pociągów lub samolotów. Jako pasażerowi linii lotniczych, kolei, statku lub autobusu przysługują Ci w UE konkretne prawa.

Twoje prawa w podróży

 

Zgodnie z przepisami UE pasażerom przysługuje szereg praw.

Przede wszystkim są uprawnieni do informacji. Przewoźnik, z którego usług korzystają, musi poinformować o przyczynie opóźnienia. W przypadku dłuższych opóźnień pasażer ma prawo do posiłków, przekąsek i napojów, porady w sprawie planu podróży, a nawet zakwaterowania. W pewnych sytuacjach pasażer może również mieć prawo do uzyskania odszkodowania: do 600 euro w przypadku co najmniej czterogodzinnego opóźnienia przy lotach na trasie ponad 3.500 km. W niektórych przypadkach może także zażądać zwrotu ceny biletu.

W przypadku podróży pociągiem, autokarem, autobusem lub statkiem pasażerskim może również mieć prawo do odszkodowania z powodu opóźnień lub odwołań.

W przypadku każdej podróży, jeżeli pasażer ma ograniczoną sprawność ruchową, ma dodatkowe prawa do bezpłatnej pomocy.

Jeśli chcesz wiedzieć więcej odwiedź oficjalna stronę Parlamentu Europejskiego i obejrzyj krótkie wideo: https://www.europarl.europa.eu/news/pl/headlines/society/20170705STO79034/pamietaj-o-prawach-pasazera-wideo

Źródło: Parlament Europejski

Strona wykorzystuje pliki cookies. W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności.